Thursday, November 29, 2018

MY FELLOW GREEKS,...I HOPE YOU KNOW WHY I COULD NOT RESIST UPLOADING THIS OLD VIDEO,...WITH THE HEROIC EVENTS OF...

MY FELLOW GREEKS,...I HOPE YOU KNOW WHY I COULD NOT RESIST UPLOADING THIS OLD VIDEO,...WITH THE HEROIC EVENTS OF NOVEMBER 2018 NEARBY THAT REMINDED US OF THE HEROIC EVENTS OF NOVEMBER 1974

ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΤΕ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΩ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΒΙΝΤΕΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΗΡΩΪΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1974, ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΗΡΩΪΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2018


https://www.youtube.com/watch?v=NLgerQJo7zM


=======================================

THIS IS WHERE I WAS ON NOVEMBER 17, 1974, AT NIGHT AND ON THE DREADFUL NIGHT OF THE POLITECHNIO PROTESTS

"POLITECHNIO" STANDS FOR THE GREEK ENGINEERING UNIVERSITY OF ATHENS, (POLYTECHNIC)

================

ENGLISH VERSION

================


On the night of the 1974 events, I was heading from Kifissia in Athens to New Smyrna of Athens with my first cousin on his motorcycle. Traffic was jammed, and we got stuck in traffic for several hours near the area of Politechnio. My cousin kept cursing at me for being forced to drive me on an evening like that..

The next few days I went inside the Politechnio to get some pictures. I was blocked from entering by some students but later a black student, who spoke perfect Greek but with an African accent, let me inside because, as a kid in my early teens I did not look threatening to him nor did I look like I would do anything against the goals of the protesters.

On that same day, I took my film for development across the street and near the Politechnio. When I went to pick up my photos, the employee/owner told me that he had no pictures to give me because the film was burned.

A few days after that I saw my pictures being published in the Greek news papers. I bet he made some good money by selling my photographs to the Press.

I was there in its area on that dreadful night, I saw more than enough, I felt the pain and I was also deceived by the photographer a few days later. I know first hand what happened and I am very sad and angry because our great country had been misused and taken advantage of by so many corrupt government whose Greek background we don’t really know..

================

GREEK VERSION

================

Την νύχτα των γεγονότων του 1974, κατευθυνόμουν από την Κηφισιά στη Νέα Σμύρνη με τον πρώτο μου ξάδελο στη μοτοσικλέτα. Η κυκλοφορία ήταν μπλοκαρισμένη και έχαμε κολλήσει στην κυκλοφορία για αρκετές ώρες. Ο ξάδερφος μου συνέχισε να με βρήζει γιατί αναγκάστηκε να οδηγήσει σε ένα τέτοιο βράδυ ..

Τις επόμενες μέρες προσπάθησα να πάω μέσα στο Πολυτεχνείο για να τραβήξω κάποιες φωτογραφίες αλλά οι φοιτητές με εμπόδισαν να πάω μέσα. Aργότερα ένας μαύρος φοιτητής, ο οποίος μιλούσε άψογα ελληνικά αλλά με αφρικανική προφορά, με άφησε να πάω μέσα γιατί, ως παιδί δεκατριών ετών δεν με είδε σάν κάποιον που θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τους στόχους των διαδηλωτών.

Την ίδια ημέρα, πήρα το φίλμ μου σε ένα κατάστημα απέναντι και κοντά
στο Politechnio. Όταν πήγα για να πάρω τις φωτογραφίες μου, ο υπάλληλος / ιδιοκτήτης μου είπε ότι δεν είχε φωτογραφίες για να μου δώσει επειδή “ΟΛΟΚΛΗΡΟ το φίλμ μου είχε καεί”. Λίγες μέρες μετά, είδα τις φωτογραφίες μου να δημοσιεύονται στις ελληνικές εφημερίδες. Σίγουρα έκανε καλά χρήματα με την πώληση των φωτογραφιών μου

Ήμουν εκεί στην περιοχή εκείνη την φοβερή νύχτα στις 17 Νοεμβρίου 1974, είδα περισσότερο από αρκετά, αισθάνθηκα πολύ πόνο και επίσης εξαπατήθηκα με την πώληση των φωτογραφιών μου

Γνωρίζω από πρώτο χέρι τι συνέβη και είμαι πολύ λυπημένη και θυμωμένη γιατί η μεγάλη μας χώρα είχε καταστρατηγηθεί και εκμεταλλευτεί από τόσες πολλές διεφθαρμένες κυβερνήσεις των οποίων το ελληνικό υπόβαθρο δεν γνωρίζουμε. Είμαι επίσης θυμωμένη με τις επόμενες κυβερνήσεις που προσπαθούν, ακόμα και τώρα, να υποβαθμίσουν τα γεγονότα του 1974 και τις δολοφονίες που προκλήθηκαν


==================================

SEE THIS TOO

https://www.youtube.com/watch?v=hRyZbGHBuHg
Theodorakis Ena to Chelidoni 1974

==================================


https://www.youtube.com/watch?v=NLgerQJo7zM

No comments:

Post a Comment